Diagnos

Idag har man suttit hela dan i Lund på smärtrehab...
Började kl kvart i åtta och vi var inte klara förrän kl tre..
Nu har jag fått min diagnos i alla fall...har fibromyalgi =[
Det teamet med läkare, psykolog och sjukgymnast var jätte bra och dem var trevliga.
Jag ska få en tid bokad till en kurator och arbeta terapeut också sen så ska dem skriva upp mig på deras rehabiliterinsutbildning som är på fem veckor....
Där ska jag få gå i grupp med andra som har kronisk värk...och så ska man få lära sig att hantera och leva med smärtan, att hitta sätt och saker som underlättar lite och sen är det lite föreläsning mm...
 
Nu ska jag äta Alvedon långtidsverkande över semestern för att förhoppningsvis hålla topparna på värken nere...
Sen om jag vill så ska dem på börja en medicin utprovning om jagbehöver något annat...
 
Så nu får vi se vad läkaren säger och hur det går med jobb och försäkringskassan.
 
Nu är jag helt slut i hela kroppen och varenda millimeter gör ont...
Så nu blir det bara en massa vila i soffan för jag har jobb i morgon
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0