Regn rusk....




Idag är det ett riktigt tråkigt väder ute....
Blåser och är mörkt och kallt och regnar gör det också så det blir bara inomhus aktiviteter ..
Var iväg till till svärmor en sväng för vi åkte till en bonde och handlade honung....köpte en maskroshonung och en vanlig =]

Så idag blir det mycket te drickande med honung...
Ska försöka göra lite smycken också och så ska jag fortsätta läsa i min bok och bara ta det lugnt....
Pojkarna slutar tidigt i dag så är det uppehåll då så ska vi ut i skogen och plocka granknoppar och göra saft på dem...
Fick smaka det av svärmor och det är jätte gott och ska vara väldigt mycket vitaminer i det...
Du ska koka gran knopparna sen har man citron och socker i sen klart.....
Måste leta upp fläder blommor också och göra en sats flädersaft också...brukar göra en omgång varje sommar i alla fall...
Det är så enkelt och så tycker barnen det är skoj också....

När jag kom hem så ville tiger gå ut så jag öppnade dörren till honom men han vände direkt i dörren och gick och la sig i soffan och somnade i stället när han märkte att det regnade hahahaha



Snart kan jag ringa lönekontoret deras lunch borde snart vara slut så jag får rätt på lönespecen...
Ha en bra dag trots regnet ....
Nu kan man ju slappa inomhus med gott samvete hihi


fick tag på dem på kontoret och jag är skyldig jobbet penngarna för att dem inte hade gjort några avd på mars lönen pga att jobbet inte medelat dem direkt att jag var sjukskriven....så hur jäkla kul är det....så nu ddras det på kommande löner så nästa månad kommer jag inte få något från jobbet =(...ahhhh blir såå sjukt trött när det ska strula...
och så får jag så ont i magen när man inte har penngar som man ska....man har ju en massa saker det ska täcka ju =(
ja ja kan inte göra något åt det så får hoppas det löser sig men det brukar det ju göra...oftast i alla fall..
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0