kurs

i dag var jag på kurs via jobbet...
fick lära oss om fulness-kpt
det handlar om hur man handskar med stress, smärta,deprisioner mm
man ska lära sig att handskas med sina negativa tankar och öppna upp sig för andra möjligheter..
man ska konsentrera sig på nuet annars missar man en massa...
ta till vara på allt som ex verkligen titta och känna och smaka på maten man äter för att njuta av den mer...
man vandrar ju ofta iväg i tankarna men när man gör det ska man dra tillbacka uppmärksammheten på det man gör för att få in alla sinnes intryck man får...
det var riktigt spännande..
vi har fyra timmar till nästa vecka..
ända var att jag inte han äta någon middag innan så jag hade nästan migrän när jag väl kom hem....

ännu mer snö har det kommit också...
det mindre ovädret kom när jag skulle köra hem...
bilen är redan aldeles vitt..
urk...
och mer ska det bli på lör...
jag får hoppas att alla tåg går som dem ska när jag ska upp till sthlm....
nu ska jag försöka få ungarna i säng...
i morgon har jag en fulltecknad dag..massor jag måste hinna göra....
ha en bra kväll kram


Kommentarer
Postat av: suzzie

skulle jag behöva lära mig..du får berätta om det när du kommer upp =)

2010-02-21 @ 18:24:53
URL: http://suzziie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0